Jumaat, 23 Oktober 2009

video klip...

selepas raya tak silap aku dalam 8 Oktober 2009 yang lalu...
kelas kesusasteraan multimedia berjalan seperti biasa..
bila dah lepas raya ingatkan dah habis asgment.. tapi satu kejutan buat kami...
apabila kelas pada hari itu ada sesi menonton video klip melalui youtube...

mula2 aku fikir jugak kenapa lah belajar benda ni.. rupa-rupanya..............

nak tau tak.. kami kena buat video klip kami sendri...
tak kisah lagu apa.. janji ikut kumpulan masing2....

hahaha... aku pun mulalah cari lagu... masa tu kat lab.. tgh kelas bahasa dalam multimedia.... (aku kaut dua2 subjek sekaligus.. teror tak.........hahahhaah)

mula-mula dgr lagu rossa dan pasha Ungu tue.. mcm best.. tapi aku download gak lagu lain.. antaranya puspa. alif satar, faizal tahir. dll

fikir-fikir punya fikir.. nak buat lagu terlanjur cinta... dah plan baik dah jalan cerita..
tp bila bincang dengan kumpulan aku diaorang kata lagu tu slow.. so aku ikut kata mereka mahukan lagu PUSPA by ST12...

so kami mulakan latihan lakonan.. dan pada hari sabtu 17 HB...(Deepavali) tp kami beraya di Bukit Ekspo.... shooting beb.. bila budak2 blok tanya aku...

"akak nak g mana ni? pakai baju sukan segala"
lalu aku menjawab "nak g shooting lah"
peg.... diaorang terkejut lah jugak..hahhaah

shoting punya shooting hampir 4 jam kami di bukit ekspo...

babak satu hingga dua tamat.. babk seterusnya si fakulti.. namun.. hari ahad pulak aku terima berita bahawa segala video yng dah diambil telah hilang.( atas sebab2 tertentu)

mula2 tu bengang lah jugak kan.. kesian kat budak2 aku.. tp nak tapi nak buat cmne... nasi dah jadi bubur..

so pagi isnin tu aku adakan meeting tergempar.. aku cakap elok2.. maka dengan hikmahnya, mereka bersetuju untuk shooting semuala babak yang telah hilang..

,maka pada hari selasa pagi tu dalam jam 11.30 pg shooting kami tamat sepenuhnya.. tinggal edit sahaja...

maka... segala kerja edit ni aku serahkan pada aizat... hehehe

dan pada jam 11 malam pada 21 hb Oktober video klip Puspa by sejati upm telah di upload ke youtube..

kumpulan aku sangat beruntung kerana tidak sampai 24 jam.... video klip kami telah dapat ditontonkan...( sebab ada orang cakap nak upload kat youtube, jangka masanya 24jam..tp kami alhamdulillah.. dipermudahkan)

maka 22 hb oktober lalu.. kami telah mempersembahkan hasil titik peluh kump. sejati kepada DR.. dan dengan bangganya kami dapat A... syukur Alhamdulillah...............

terima kasih dr..

episode last... tak lama lagi
kisahnya.. kebaikan yang aku dapat dalam kelas ni.........nantikan................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan