Ahad, 15 November 2009

Keredhaan ku.....

Salam....tajuk ini ku berikan kerana dugaan dan cabaran hidup ini tidak pernah lekang daripada kehidupan hamba Allah... hari ini aku diuji lagi....namun dugaan kali ini begitu besar yang jiwaku rapuh kerana perkara ini....

aku benar-benar terkejut apabila aku ditanye tentang keredhaan melepaskan orang yang paling ku sayangi.....bukan lah sesuatu yang mudah untuk aku memberikan jawapanya... hanya tangisan yang menjawab segalanya...

petang tadi aku menerima panggilan telefon daripada abangku..... perkara yang bakal ku ketahui sudah lama aku jangkakan, namun kini baru menjadi kenyataan.....

keadaan ibuku yang sedang tenat, membuatkan aku sgt tertekan.... abang2 dan kakak2 ku seperti sudah mendapat petanda...adakah itu benar.... ????? namun kini, aku sedang menyusun semangat dan keredhaan dalam hati ini.......

setelah bangun tidur petang tadi, aku seperti ada semangat baru..adakah redha itu sudah datg dalam hidupku.....

aku kini sedang miniti hidup ini untuk hidupku dimasa hadapan..... InsyaAllah.....

jika pemergian ibuku tetap akan terjadi,
aku redha, aku pasrah......
apapun yang terjadi...
Ila tetap sayang pada mak..
mak tiada pengganti dalam hidup ini...
semoga mak panjang umur dan kesakitan yang mak alami akan kurang.....

Ya Allah,
kuatkanlah semangat ibuku untuk terus hidup.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan